dag 2 alles regelen

22 maart 2018 - Playa de las Américas, Spanje

vandaag moest ik om half 10 bij de HR manager zijn waarmee ik alles moest doornemen en hij legde mij ook uit wat ik voor de rest ook moest regelen. Vanwege dat ik hier langer dan 3 maanden ben moet ik me inschrijven bij de politie. Ook moet ik naar de bank toe vanwege dat het geld dat ik krijg niet op een Nederlandse rekening mag staan. Vandaag ben ik alleen naar de bank geweest met Elita samen omdat het al te laat was om ook naar de politie te gaan, dus dat moeten we morgen doen. Alles bij de bank geregeld en daarna zijn we opzoek gegaan naar een supermarkt zodat we wat water konden halen, vanwege dat ze hier heel veel gloor in het kraan water doen en kunnen we dat niet drinken. Gelukkig heb ik ook een klein koelkastje in mijn kamer (die ik mijn eentje heb) waar ik het water in kan opslaan. Daarna zijn we weer terug naar de hotels gegaan want ik moest nog langs bij de receptie om kleding te krijgen. Ik heb daar Victor ontmoet de leiding gevende van de receptie die heeft me uitgelegd waar ik mijn was kan brengen op dinsdag en zaterdag. Daarna werd ik meegenomen door 1 van de vrouwen die daar stond die mij met de kleding ging helpen, helaas sprak ze alleen Spaans dus begreep niks van wat ze zei, gelukkig praten Spanjaarden veel met hun handen dus wist ik nog een soort van wat ze bedoelde. Toen zei ik dat ik maat 38 had met een rok en ze keek me raar aan en zei volgens mij iets van "dat kan niet, veel te klein maar als jij het zegt probeer maar". En dus geprobeerd en inderdaad kreeg hem niet over mijn kont heen, toen gaf ik de rok aan haar terug en gaf ze me een andere. Ik keek op de label en schrok een beetje het was namelijk maat 44 en dacht dat die veel te groot was maar die zat goed. Later bedacht ik me dat het allemaal Spaanse maten zijn dus dat alles veel kleiner valt dan in Nederland. Daarna moest ik een bloesje aan doen de eerste zat veel te strak en na de derde gepast te hebben die nog steeds wel strak zat maar anders werd die veel te groot keek ik weer even nieuwsgierig in het label zag ik dat het maat 46 was.... Toen ik alles had ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik alles opgehangen, heb ik even andere kleding aangetrokken want ik zat nog een beetje in de Nederland kleding met een lange broek. Daarna ben ik een klein wandeling gaan maken langs het water maar was eigenlijk allemaal een beetje te warm dus ben ik weer terug gegaan en ben ik maar een beetje series gaan kijken en een begin gaan maken aan opdrachten die ik moet maken. Om half 8 ben ik met Gabi ( ook een Nederlandse stagiair bij de receptie) wat gaan eten bij een restaurantje dat door een Nederlands homo stel is opgezet (ze hebben blijkbaar ook meegedaan aan ik vertrek) was super gezellig.

xx laura

1. Diana:
    22 maart 2018
    ja ja.. die kleine Spanjaarden snappen de Hollandse maten niet ;-). Een troost in NL heb je zo weer maat 38. Leuk verhaal, ik ben nu al benieuwd naar morgen.